بانک پیام

این وبلاگ به منظور نوشتن پیامک های جالب و طنز می باشد

بانک پیام

این وبلاگ به منظور نوشتن پیامک های جالب و طنز می باشد

آموزش نحوه صحیح تمیز کردن لپ تاپ

یکی از مواردی که شاید به ظاهر اهمیت زیادی ندارد اما باید به آن توجه کرد نحوه صحیح  تمیز کردن لپ تاپ می باشد  .با مجموعه دوراندیش یکی از برترین های تعمیرات تخصصی لپ تاپ برای آشنایی با آموزش نحوه صحیح تمیز کزدن لپ تاپ همراه باشید .

قبل از اینکه تصمیم به تمیز کردن لپ تاپ خود بگیرید حتما باید لپ تاپ را خاموش (shut down ) کنید . وسایلی که برای تمیز کردن لپ تاپ مورد نیاز است عبارت است از موارد زیر :

پارچه مایکروفایبر : اولین چیزی که برای تمیز کردن لپ تاپ نیاز است پارچه هوله ای نرم است . برای تمیز کردن لپ تاپ حتما باید از پارچه نرم و لطیف استفاده شود و دقت کنید از پارچه زبر ، زمخت  و یا دستمال کاغذی استفاده نشود . یکی از پارچه هایی که می توان برای این کار استفاده کرد پارچه مایکروفایبر مخصوص تمیز کردن لپ تاپ است . برای پاک کردن بدنه لپ تاپ از پارچه کتانی استفاده کنید .

 دقت کنید محلولی که برای  تمیز کردن لپ تاپ از آن استفاده می کنید حتما فاقد آمونیاک باشد  و  از محلول های دارای آمونیاک و شیشه پاک کن استفاده نکنید  . زیرا  مواد شیشه پاک کن  دارای درصد بالایی مواد شیمیایی هستند که می توانند به صفحه نمایش لپ تاپ و بدنه لپ تاپ آسیب برسانند . علاوه بر محلول های شیشه پا کن محلول های دارای آمونیاک نیز به علت درصد بالای پاک کنندگی که دارند می توانند منجر به کدر شدن صفحه نمایش لپ تاپ شوند . 

 

آموزش نحوه صحیح تمیز کردن لپ تاپ

 

 اسپری تمیز کننده مخصوص لپ تاپ را مستقیم روی بدنه و صفحه نمایش  نپاشید، بلکه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بکشید .اگر روی صفحه نمایشگر لپ تاپ شما لکه های روغنی وجود دارد مقداری ایزوپروپیل الکل و یا سرکه به همراه آب مقطر   مخلوط کنید و یک محلول تمیز کننده اختصاصی برای خود بسازید . دقت داشته باشید این محلول باید حاوی قسمت های مساوی از آب و الکل باشد . دقت کنید که برای پاک کردن صفحه نمایش خود از آب استفاده نکنید زیرا می تواند منجر به ایجاد لکه برروی صفحه نمایش شود .

جهت کشدن پارچه بر روی صفحه نمایش از چپ به راست  و از بالا به پایین است . برای تمیز کردن سوراخ های هواکش می توانید از یک کمپرسور دمنده هوا استفاده کنید . نکته ای که در این حین باید به آن دقت کرد این است که هوا را با شدت زیاد اسپری نکنید زیرا این کار ممکن است باعث شود پرده های فن دستگاه آسیب ببیند .هم چنین هرگز کمپرسور  هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید .

یکی از کثیف ترین بخش های کامپیوتر کیبورد است که ممکن است انواع خوردنی ها و نوشیدنی ها در هنگام کار کردن بر روی آن بریزد .برای خارج کردن جرم ها و ذرات کیبورد که در داخل کیبورد فرو رفته اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید . با مجموعه دوراندیش از برترین های تعمیر تخصصی لپ تاپ و ارائه دهنده انواع خدمات کامپیوتری همراه باشید

 این مطلب برگرفته از سایت دوراندیش می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.